FAQ

Placeholder

FAQ - veel gestelde vragen

1. Kan ik een artikel komen bezichtigen? Helaas is het bezichtigen van artikelen bij ons niet mogelijk. Wij zijn een webshop. Je kunt het artikel online bestellen en als het niet naar wens is, dan mag je het retour zenden of retour brengen in Heinenoord.

2. Kan ik een bestelling komen afhalen? Ja dat kan! Je vindt onze afhaallocatie aan de Boonsweg 85 in Heinenoord. Plaats je bestelling online en kies voor ‘afhalen in Heinenoord’. Zodra het artikel klaar ligt, ontvang je van ons bericht. Easy Peasy!

3. Is het mogelijk een (stof) staaltje te ontvangen? We hebben van verschillende artikelen (stof) stalen liggen. Stel je vraag via de mail en we kunnen voor je kijken of het gewenste staaltje beschikbaar is.

4. Ik heb meerdere kortingscodes, maar kan er maar 1 invullen. Hoe kan ik de codes combineren? Indien je meerdere kortingscodes van ons ontvangen hebt, kijk dan goed of de codes wel geldig zijn in combinatie met elkaar. Indien dat het geval is, stuur ons dan een bericht via de mail, met de kortingscodes, zodat wij er 1 code van kunnen maken.

5. Ik heb een bestelling geplaatst, maar heb deze nog niet ontvangen. Wat is de levertijd? De levertijd staat per product boven de prijs vermeld, voordat je het in de shoppingbag plaatst.
Wanneer je een bestelling plaatst met voorradige- en niet voorradige artikelen dan kan het zijn dat we je tegemoet willen komen en alvast de voorradige artikelen - uiteraard op onze kosten - naar je versturen. Dit is alleen van toepassing op bestellingen vanaf € 100,-. Stuur je ons een mail op [email protected] indien je dit wilt? Deze service is namelijk op aanvraag.

6. Ik heb een bestelling onder de € 100 en wil alvast het deel wat op voorraad is ontvangen, hoe werkt dit? Stuur ons een bericht dat je het in delen wilt ontvangen en wij zullen je een factuur toesturen voor de verzendkosten. Na ontvangst van de betaling zullen we het eerste deel verzenden. In NL bedragen de verzendkosten € 4,95.

7. Betaal ik verzendkosten? Verzendkosten bij bestellingen (Nederland) tot €50 bedragen €4,95.  
Voor bestellingen vanaf €50,- geldt gratis verzending. Meubeltransport gratis (tot aan de deur, begane grond) m.u.v. de Waddeneilanden, dit is op aanvraag. Voor meer informatie, ga naar onderstaande link:
https://www.wonenmetlef.nl/nl/service/shipping-returns/.

8. Ik wil wat retourneren. Wat zijn hier de kosten van? Dit is afhankelijk van de afmeting en gewicht van het pakket. Je kunt hierover navraag doen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. Retourneren is op eigen kosten. Wanneer er (een) meubel(s) via meubeltransport is/zijn afgeleverd en je deze wilt retourneren, dan kun je voor het retourneren van meubels gebruikmaken van een door ons geselecteerd transportbedrijf. De transportkosten bedragen €49. Voor meer info, neem contact op met onze klantenservice.

9. Kan ik achteraf betalen? Ja dat kan door te kiezen voor achteraf betalen via Klarna. Dit is alleen mogelijk als particuliere klant: https://www.wonenmetlef.nl/nl/service/payment-methods/. Helaas is een aanbetaling niet mogelijk. Het is dus vooraf het gehele bedrag betalen of achteraf via Klarna.

10. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling bezorgd wordt? We verzenden via DHL. DHL levert 1x actief je pakket aan. Mocht je niet thuis zijn, dan proberen ze het pakketje bij de buren af te geven. Mocht dit ook niet lukken, dan ontvang je hier ook een e-mail over – dat ze je dus helaas zijn misgelopen. Indien je niet reageert, dan zal het pakket de eerstvolgende dag bij het dichtsbijzijnde DHL servicepunt worden afgeleverd.

Mocht je wél reageren door middel van de QR code of via de track&trace link, dan kun je de volgende keuzes maken:

  • je maakt een nieuwe afspraak voor bezorging aan huis;
  • je geeft een ander adres door;
  • je geeft een andere dag door;
  • je geeft een ander tijdsvak door (ochtend, middag of avond).

We verzenden grotere meubels via Dutchned. Zij maken samen met jou een afspraak voor levering. Voordat ze langskomen ontvang je nog een indicatie van het tijdstip. Wil je de afspraak wijzigen? Neem dan contact op met de vervoerder.

11. Kan ik een artikel retourneren in Heinenoord? Ja dat kan! Tijdens kantoor uren is het mogelijk om je pakket bij ons retour te brengen. Hierna krijg je per e-mail een creditnota als bewijs.

12. Ik wil als zakelijke klant bestellen, hoe werkt dit? Je kunt online je bestelling plaatsen en bij het invullen van je gegevens aanvinken dat het om een zakelijke bestelling gaat. Hierna wordt gevraagd om een geldig BTW nummer. Deze dient te beginnen met NL en gelijk er aan vast de cijfers (in geval het om een Nederlands bedrijf gaat). https://www.wonenmetlef.nl/nl/service/zakelijk-bestellen/

13. Kan ik een bezorgdatum kiezen? Wij zullen indien de bestelling op voorraad is, de volgende werkdag leveren. Mocht dit niet uitkomen, geef dit dan aan als opmerking bij de bestelling, dan proberen wij hier rekening mee te houden.

14. Hoe kan ik mezelf afmelden voor de nieuwsbrief van wonenmetlef? Dit kun je zelf doen, door onderaan de nieuwsbrief op afmelden te klikken.

15. Hoe dien ik een klacht in? Je kunt je klacht per e-mail doorsturen. Probeer het zo volledig mogelijk op de mail te zetten met het ordernummer en eventueel foto’s.

16. Ik wil een (deel van) de order annuleren, hoe kan ik dat doen? Neem contact op met de klantenservice zodat de order voor je geannuleerd kan worden. We storten het bedrag dan binnen 5 werkdagen terug. De order kan alleen geannuleerd worden, zolang de artikelen nog niet verzonden zijn. Indien een meubel reeds door ons magazijn is overgedragen aan het meubeltransportbedrijf, dan zijn wij wel genoodzaakt de kosten a €49 in rekening te brengen. 

17. Waarom is retourneren niet gratis bij wonenmetlef? Door veel bedrijven wordt gratis retourneren gebruikt als reclame om klanten te laten bestellen. Wij van wonenmetlef zijn van mening dat dit ervoor zorgt dat er een onnodig groot aantal pakketten heen en weer verzonden worden, hetgeen vooral ten koste gaat van het milieu.

Om dit enigszins te beperken, kiezen wij ervoor om geen gratis retour aan te bieden. Uiteraard kun je wél gebruikmaken van 30 dagen herroepingsrecht, zodat je een volledige bestelling of delen van jouw bestelling kunt retourneren. En, mocht er onverhoopt iets misgegaan zijn met je bestelling, dan is retourneren uiteraard wél voor onze rekening.

18. Behang bijbestellen Heb je al een rol behang bij ons besteld, maar je komt toch nog behang tekort? Neem contact op met de klantenservice, zodat wij van wonenmetlef kunnen nakijken of het juiste batchnummer nog beschikbaar is. Als je behang in verschillende orders besteld, is de kans groot dat de batchnummers verschillend zijn, oftewel kleurverschil.

19. Onderzetters?
Een onderzetter beschermt je tafel/meubel tegen krassen/kringen, maar ook tegen vlekken, als er toch onverhoopt koffie, wijn of een andere vlekkerige drank over de rand klotst. Vooral wanneer jij je meubels met zorg en moeite hebt uitgekozen, of er veel geld voor hebt betaald dan wil je ze graag zo lang mogelijk mooi houden.

 

inloggen

Oeps, wachtwoord vergeten?

vergelijk0

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »